Julachton – tidligere Leon Petersen VVS & Gas A/S, har eksisteret siden 1966. Meget er sket siden da, men ånden i virksomheden har været den samme gennem alle årene. Hos os får du altid hele historien, når dit drømmeprojekt skal realiseres.

Butik, Shape House:

Man – Fre: kl. 10.00–17.00
Lørdag: kl. 09.00–13.00
Søndag: Lukket

Telefon åbningstider:

Man – Tors: kl. 07.30–16.00
Fredag: kl. 07.30–15.00
Weekend: Lukket

Moderne butik med alt til drømmebadeværelset

Presse kontakt

Didde Jul, 22 68 01 10

Når man træder ind ad døren til Julachton A/S butik i Ishøj, er det som at træde ind I selve badets univers. Her er alt, hvad hjertet kan begære af muligheder på badeværelset inklusiv toiletter med indbygget skylning, vask og tørring.

Dusch toiletter er nok der, hvor der sker mest for tiden inden for bade- værelser. Et dusch toilet forbedrer hygiejnen markant efter et toilet- besøg, og selv om producenterne kalder toiletterne forskellige navne, har de alle det tilfælles, at de sørger for, at man er mere ren efter at have været på toilettet,” fortæller Didde Jul, der er leder af Julachtons 750 m2 store butik og showroom i Ishøj.

Vand gør rent efter toiletbesøg

I butikken mærker de tydeligt, at mange er nysger- rige efter at vide mere om toiletterne, og hvordan man holder sig ren og slipper for bakterierne.

Det gør man ved at blive skyllet med vand, der er tempereret. Alt sker på en meget behagelig måde. ”Det er min personlige erfaring, at man efter en kort tilvænning bliver afhængig af dusch toilettet. Man har simpelt hen lyst til at føle sig ren, når man har været på toilettet. Det er vigtigt, at man ikke sammenligner de nyudviklede dusch toiletter med bidet’erne fra 1960-70’erne, som var placeret ved siden af toiletterne, og som ikke var tilnærmelsesvis så effektive som nutidens dusch toiletter. Den ind- byggede funktion gør det uhyre nemt at blive ren og tør,” siger Didde Jul, som også pointerer, at Julachton A/S har flere dusch toiletter i butikken, som kunderne gerne selv må prøve.

Inspiration til næste projekt
Udover et stort udvalg af dusch toiletter fra kendte producenter, er showroomet et paradis for alle, der er på udkig efter nyt til badeværelset. De kan
tilbyde toiletter, armaturer, badekar, brusere, vand- haner og baderumsmøbler med mere, som kan inspirere til det næste projekt – både hvis man selv står for installationen, eller hvis man foretrækker, at Julachton A/S’ stab af autoriserede hånd- værkere udfører arbejdet, så man har fuld tryghed igennem hele processen.

Styring af lys er in

Didde Jul fremhæver også styring af lys, når man spørger til, hvad der ellers hitter på badeværelset lige nu. ”Det er meget populært at have lys, der ændrer sig efter funktion. Når man står op om morgenen, skal man have noget blidt lys, mens man gerne vil have et mere skarpt lys, når make-up-pen og andre praktiske gøremål skal ordnes. Ved sengetid er dæmpet lys løsningen, og om natten vil mange gerne have et særligt blødt lys. Den tek- nologiske udvikling har medført, at der er mange muligheder som spejle med lys, pendler og LED indbygningspots. Farven af lyset spiller også en rolle. Mange vælger forskelligt farvet lys alt efter, hvad man skal på badeværelset,” forklarer Didde Jul, der også fremhæver, at farver på møbler og fli- ser igen er populært samt at marmorfliser, efter at have været ude i kulden i årevis, atter er hevet ind i varmen.

Indretning af individuelle miljøer

Området for badeværelser og udstyr er meget omfattende, og det kan være svært at overskue, hvad ens behov er. Derfor står Julachtons A/S’ professionelle indretningskonsulenter klar med rådgivning og hjælp til indretning af individuelle badeværelsesmiljøer efter kundens behov. ”Det er ikke standardløsninger, vi tilbyder, men vi er faktisk rigtig dygtige til individualisering af bade- værelset. Et er dog at tegne ændringer på et stykke papir, noget andet er at vore håndværkere udfører det superprofessionelt ude på badeværelset,” slutter Didde Jul.

Tilbage til Presse oversigt