Julachton – tidligere Leon Petersen VVS & Gas A/S, har eksisteret siden 1966. Meget er sket siden da, men ånden i virksomheden har været den samme gennem alle årene. Hos os får du altid hele historien, når dit drømmeprojekt skal realiseres.

Butik, Shape House:

Man – Fre: kl. 10.00–17.00
Lørdag: kl. 09.00–13.00
Søndag: Lukket

Telefon åbningstider:

Man – Tors: kl. 07.30–16.00
Fredag: kl. 07.30–15.00
Weekend: Lukket

Stolte af faglig viden inden for badeværelser

Presse kontakt

Didde Jul, 22 68 01 10

Julachton A/S dækker hele paletten, når det gælder badeværelser. De har en af landets største badeværelsesbutikker, og de er en håndværkervirksomhed, der udfører alle opgaver inden for badeværelser.

Julachtons 750 m2 store butik og showroom i Ishøj er et paradis for alle, der er på udkig efter nyt til badeværelset. De kan tilbyde toiletter, armaturer, badekar, brusere, vandhaner og baderumsmøbler med mere, som kan inspirere til det næste projekt – både hvis man selv står for installationen, eller hvis man foretrækker, at virksomhedens stab af autorise- rede håndværkere udfører arbejdet, så man har fuld tryghed igennem hele processen.

Du kender sikkert Julachton A/S qua deres store naturgas-service, men vidste du også, at de har mere end 50 års erfaring med i bagagen og i dag omfatter godt 30 ansatte med forskellige specialområder inden for VVS, naturgas, kloak og alt inden for bade- værelser.

”Vi valgte for 10 år siden at bygge en stor badeværel- sesbutik/showroom med alt til badeværelset. I den forbindelse er det vigtigt at slå fast, at vi er håndværkere, der har en butik og altså ikke er en butik, der har håndværkere ved siden af. Grundstenen i vores eksistens er håndværkerne, hvilket betyder, at her altid er faguddannet personale, der ved noget om de produkter, vi sælger i butikken. Og vi er tem- melig stolte af, at vi alle sammen er faguddannet og har ekspertise inden for hvert vores område,” siger Didde Jul, der er leder af Julachtons badeværel- sebutik i en samtale med Liebhaverboligen.

Alle sanser bliver berørt

Når man besøger den store butik og showroom, er det nærmest en oplevelse at opleve det store udvalg tæt på, og slet ikke noget, der kan sammenlignes med at gå på opdagelse på nettet.

”Da vi startede med at lave badeværelser, opdagede vi hurtigt, at der er behov for, at folk kan se og røre produkterne. Derfor har vi bygget hele 750 m2 ude- lukkende med ting til badeværelser. Alle ens sanser bliver berørt, når man kommer herud, hvor man kan se, røre, dufte, føle, fornemme og høre alle produk- terne. Det gør altså en forskel, når man for eksempel hører en låge eller skuffe blive åbnet og lukket sam- tidig med, at man fornemmer helheden omkring, hvordan man som kunde kan få bygget sit badevæ- relse op på den fedeste måde. Så det gør virkelig en forskel at komme her i butikken,” påpeger Didde Jul

Guider med et højt serviceniveau

Hun understreger, at alle medarbejdere har en ægte passion for at vejlede kunderne omkring valg af pro- dukter og indretning. ”Vi er ikke ekspedienter, men mere guider med et skyhøjt serviceniveau. Hos os kan man få hele pakken, hvilket blandt andet omfat- ter design og indretning af rum, hele tilbudsfasen, alle håndværkergrupper som VVS, murer, maler, tømrer og el-delen samt tidsplaner, projektstyring og selvfølgelig montering af det hele og afslutning på projektet. Så vi dækker hele paletten, og man behø- ver ikke at udvælge forskellige steder og virksom- heder til at udføre et badeværelsesprojekt, når man handler med os. Alle inden for de nævnte områder er uddannet til at varetage opgaverne, og vi gør det, fordi vi brænder for det,” slår butikschefen fast.

Tre måder at renovere badeværelset på

Hos Julachton opererer de med tre måder at få ændret sit badeværelse på, forklarer Didde Jul.

For det første kan man få lavet en opfriskning, hvor man får lavet en nem og overskuelig ændring som for eksempel udskiftning af en vask, et møbel eller en bruser. ”Her kommer vi ud og skifter og fjerner det gamle element, så man har et nyt look i sit rum. Nummer to ændring er en makeover, hvor man beholder alle installationer, men hvor man eksem- pelvis får skrællet fliserne af og får nye på, der fri- skes måske op med en ny farve på væggen, eller man får et nyt møbel eller et toilet.”

Den helt store modernisering

Den tredje ændring er den helt store modernisering. Her fjerner Julachton A/S alt det gamle, og byg- ger hele badeværelset op igen. Da de har flere ind- retningseksperter, kan man få skabt en indretnings- løsning helt efter ens ønsker. ”Alle badeværelser, vi laver, er 100 procent individuelle. Samtlige medar- bejdere hos os er superdygtige til at lytte til kundens ønsker i forhold til et badeværelse. For os handler det blandt andet om at tage stilling til, hvilken slags familie, der bor her, hvor tit skal badeværelset benyttes, hvor meget opbevaringsplads skal der være, skal det udformes i en klassisk stil eller mere moderne stil osv. Uanset hvad man ønsker, kan vi stort set opfylde alle behov. I totalmoderniseringen bliver alt skiftet og bygget op igen, det vil sige nyt vand og afløb, lofter, vægge, belysning, spejle m.v.

Alt er inkluderet, så vi laver tilbudsfasen, indretning, projektstyring, tidsplaner, montering og opfølgning. Og det hele udføres af mennesker, der er eksperter inden for de forskellige områder,” slutter Didde Jul.

Tilbage til Presse oversigt